§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Sklep internetowy o nazwie www.perfumyparadise.pl funkcjonuje na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

2. Niniejszy Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu, tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep www.perfumyparadise.pl, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.

3. Każdy użytkownik korzystający z Usług Elektronicznych Sklepu www.perfumyparadise.pl zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.

4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:

4.1. Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,

4.2. Ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,

4.3. Ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r., 

4.4. Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.

§ 2

DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE

1. FORMULARZ KONTAKTOWY - formularz dostępny na stronie internetowej www.perfumyparadise.pl, umożliwiający wysłanie wiadomości do Usługodawcy.

2. FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej www.perfumyparadise.pl, umożliwiający utworzenie Konta.

3. FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej www.perfumyparadise.pl, umożliwiający złożenie Zamówienia.

4. KLIENT – Osoba zamierzająca zawrzeć lub zawarła Umowę Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.

5. KONSUMENT – Osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

6. KONTO – Oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Klienta, w tym informacje o złożonych Zamówieniach. 

7. NEWSLETTER - Usługa Elektroniczna pozwalająca Klientowi na subskrybowanie i otrzymywanie na podany adres e-mail bezpłatnych informacji pochodzących od Usługodawcy, dotyczących Sklepu oraz dostępnych w nim Produktów.

8. PRODUKT – Dostępna w Sklepie rzecz ruchoma lub usługa, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

9. REGULAMIN - Niniejszy regulamin Sklepu.

10. SKLEP - Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem www.perfumyparadise.pl. 

11. SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA - PERFUME PARADISE SP. Z O.O. wykonujący działalność gospodarczą pod firmą PERFUME PARADISE SP. Z O.O. , miejsce siedziby  ul. Bohaterów Monte Cassino 26/1, 41-219 Sosnowiec, adres do doręczeń ul. Bohaterów Monte Cassino 26/1, 41-219 Sosnowiec, NIP:6443581878, REGON:528329323, KRS:0001099432, adres poczty elektronicznej (e-mail) sklep@perfumyparadise.pl, numer telefonu +48 572147762

12. SYSTEM OPINII - Usługa Elektroniczna udostępniona Klientom przez Usługodawcę, umożliwiająca zamieszczanie opinii dotyczących Produktów.

13. UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.

14. USŁUGA ELEKTRONICZNA – Usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu.

15. USŁUGOBIORCA – Osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z Usługi Elektronicznej.

16. ZAMÓWIENIE - Oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą. 

§ 3

INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ ICH ZAMAWIANIA

1. Sklep www.perfumyparadise.pl prowadzi sprzedaż Produktów za pośrednictwem sieci Internet.

2. Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.

3. Informacje zamieszczone na stronach internetowych Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę zakupu określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.

4. Cena Produktu widoczna na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i obejmuje wszystkie składniki, w tym podatek VAT. Cena nie zawiera kosztów dostawy.

5. Cena Produktu widoczna na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od ewentualnych zmian cen w Sklepie, które mogą wystąpić po złożeniu przez Klienta Zamówienia.

6. Zamówienia można składać:

6.1 poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (Sklep www.perfumyparadise.pl) – 24 godziny na dobę przez cały rok,

6.2 za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@perfumyparadise.pl,

6.3 telefonicznie pod numerem: 572147762

7. W celu złożenia Zamówienia, Klient nie jest zobowiązany do rejestracji Konta w Sklepie.

8. Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień podczas składania Zamówienia.

9. Sklep realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Sklepu, tj. od 7:00 do 15:00 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godzinie 7:00, w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.

10. Produkty objęte promocją (wyprzedażą) posiadają ograniczoną liczbę sztuk, a Zamówienia na nie będą realizowane w kolejności ich wpływania, do wyczerpania zapasów danego Produktu. 

§ 4

ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY 

1. Do zawarcia Umowy Sprzedaży konieczne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia, korzystając z udostępnionych przez Sprzedawcę metod, zgodnie z § 3 pkt 6 oraz 8 Regulaminu.

2. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie.

3. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia, o którym mowa w pkt 2 niniejszego paragrafu, wiąże Klienta złożeniem Zamówienia. Potwierdzenie to jest przesyłane za pośrednictwem wiadomości e-mail.

4. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia zawiera:

4.1. potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia,

4.2. formularz odstąpienia od umowy,

4.3. niniejszy Regulamin zawierający pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy.

5. Po weryfikacji Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza przyjęcie Zamówienia do realizacji, wysyłając wiadomość e-mail. Potwierdzenie to wiąże Klienta złożeniem Zamówienia.

6. Z chwilą otrzymania wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 5 niniejszego paragrafu, zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.

7. Każda Umowa Sprzedaży jest potwierdzana dowodem zakupu (paragon fiskalny), który jest dołączany do Produktu i/lub wysyłany pocztą elektroniczną na adres e-mail Klienta podany w Formularzu Zamówienia. 

§ 5 

SPOSOBY PŁATNOŚCI

1. Sprzedawca udostępnia poniższe metody płatności:

1.1. Przelew tradycyjny na rachunek bankowy Sprzedawcy,

1.2. Elektroniczny system płatności (Przelewy24), 

1.3. Płatność przy odbiorze u dostawcy (pobranie).

2. W przypadku przelewu tradycyjnego, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: 46105012141000009083653908 (ING BANK) PERFUME PARADISE SP. Z O.O. NIP:6443581878 W tytule przelewu prosimy wpisać „Zamówienie nr …”.

3. W przypadku płatności poprzez elektroniczny system płatności, Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczny system płatności umożliwia szybki przelew z wybranych polskich banków.

4. W przypadku płatności przy odbiorze, przesyłka zostanie wysłana po weryfikacji poprawności danych adresowych. Klient jest zobowiązany do zapłaty za Zamówienie i odebrania Produktu od dostawcy.

5. Klient zobowiązany jest do uregulowania płatności z tytułu Umowy Sprzedaży w terminie 3 dni roboczych od daty jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.

6. W przypadku wyboru płatności opisanych w pkt 1.1 oraz 1.2 niniejszego paragrafu, Produkt zostanie wysłany dopiero po potwierdzeniu dokonania płatności. 

§ 6 

KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU 

1. Koszty dostawy Produktu, pokrywane przez Klienta, są ustalane w trakcie składania Zamówienia i zależą od wybranej metody płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.

2. Termin dostawy Produktu składa się z czasu przygotowania Produktu oraz czasu dostawy przez przewoźnika:

2.1. Czas przygotowania Produktów wynosi od 1 do 3 dni roboczych od momentu:

a) zaksięgowania środków pieniężnych na rachunku Sprzedawcy,

b) pozytywnej autoryzacji transakcji przez elektroniczny system płatności,

c) przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę w przypadku płatności przy odbiorze.

2.2. Dostawa Produktów ruchomych odbywa się w terminie deklarowanym przez przewoźnika, czyli od 1 do 2 dni roboczych od nadania przesyłki (w dni robocze, bez sobót, niedziel i świąt).

3. Zakupione Produkty są wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej.

4. Zakupione Produkty Klient może odebrać osobiście po wcześniejszym uzgodnieniu drogą mailową lub telefoniczną. 

§ 7 

REKLAMACJA PRODUKTU

1. Reklamacja z tytułu rękojmi.

1.1. Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Klienta będącego Konsumentem lub innym podmiotem, o którym mowa w §10 Regulaminu, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, jest uregulowana w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.

1.2. Zgłoszenia wad dotyczących Produktu oraz reklamacji można dokonać poprzez e-mail na adres: sklep@perfumyparadise.pl lub pisemnie na adres: ul. Bohaterów Monte Cassino 26/1, 41-219 Sosnowiec.

1.3. W zgłoszeniu należy podać jak najwięcej informacji dotyczących reklamowanego Produktu, w szczególności rodzaj i datę stwierdzenia wady oraz dane kontaktowe. Te informacje ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.

1.4. W celu oceny wad fizycznych Produktu, Klient powinien dostarczyć go na adres: ul. Bohaterów Monte Cassino 26/1, 41-219 Sosnowiec.

1.5. Odpowiedź na reklamację przekazywana jest w formie pisemnej lub elektronicznej, np. drogą e-mail lub SMS, niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od momentu zgłoszenia reklamacji.

1.6. Jeśli reklamacja Klienta będącego Konsumentem lub innego podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, nie zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od zgłoszenia, uznaje się ją za uwzględnioną. W przypadku uzasadnionej reklamacji, Sprzedawca pokrywa koszty odbioru, dostawy i wymiany. 

§ 8 

PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY

1. Z zastrzeżeniem pkt 10 niniejszego paragrafu, Klient będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 10 Regulaminu, zawierając umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podawania przyczyn, składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas, adres e-mail: sklep@perfumyparadise.pl, o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia dołączonego do zwracanego zamówienia. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy (wysyłanego mailowo), jednak nie jest to obowiązkowe.

Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy wysłanie informacji dotyczącej wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem tego terminu. Do zwrotu należy dołączyć dowód zakupu (faktura, paragon).

2. W razie odstąpienia od umowy, Umowa Sprzedaży uważana jest za niezawartą, a Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, mają obowiązek zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem.

3. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: ul. Bohaterów Monte Cassino 26/1, 41-219 Sosnowiec

4. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, ponoszą odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. W celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, powinni obchodzić się z Produktami i sprawdzać je tylko w taki sam sposób, w jaki mogliby to zrobić w sklepie stacjonarnym.

5. Z zastrzeżeniem pkt 6 oraz 8 niniejszego paragrafu, Sprzedawca dokona zwrotu wartości Produktu wraz z kosztami jego dostawy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wyraźnie zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla nich z żadnymi kosztami. Zwrot nastąpi niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od momentu otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.

6. Jeżeli Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, wybrali sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu im poniesionych dodatkowych kosztów.

7. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 10 Regulaminu, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do momentu otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

8. Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, odstępujący od Umowy Sprzedaży, zgodnie z pkt 1 niniejszego paragrafu, ponoszą jedynie koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.

9. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, mogą odstąpić od umowy, liczony jest od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 10 Regulaminu, objął Produkt w posiadanie, a w przypadku usługi od dnia zawarcia umowy.

10. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 10 Regulaminu, w wypadku Umowy Sprzedaży:

10.1w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,  

10.2w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,

10.3w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,

10.4w której przedmiotem świadczenia jest usługa, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy,

10.5w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia. 

11. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży przysługuje zarówno Sprzedawcy, jak i Klientowi, w przypadku niewykonania przez drugą stronę umowy swojego zobowiązania w terminie ściśle określonym.

§ 9  

POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B) 

1. W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z Ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 10 Regulaminu.

2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podawania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.

3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.

4. Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta niebędącego Konsumentem z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.

5. W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient niebędący Konsumentem jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

6. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu. 

§ 10

POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTÓW

1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie odnosi się do spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą w Ustawie o prawach konsumenta, pod warunkiem że Umowa Sprzedaży zawarta ze Sprzedawcą nie jest związana z działalnością zawodową przedsiębiorcy.

2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w punkcie 1 niniejszego paragrafu, korzysta z ochrony jedynie w zakresie:

2.1. niedozwolonych postanowień umownych, tzw. klauzul abuzywnych,

2.2. odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Produktu, zgodnie z § 7 Regulaminu,

2.3. prawa do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, zgodnie z § 8 Regulaminu.

3. Przedsiębiorca, o którym mowa w punkcie 1 niniejszego paragrafu, traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej, jeśli Umowa Sprzedaży zawarta ze Sprzedawcą ma charakter zawodowy. Charakter ten jest weryfikowany na podstawie wpisu przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności poprzez wskazane tam kody Polskiej Klasyfikacji Działalności.

4. Przedsiębiorcy, o których mowa w punkcie 1 niniejszego paragrafu, nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnianą dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta ani przez Prezesa UOKiK.

§ 11 

RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH 

1. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych, takich jak:

1.1. zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,

1.2. prowadzenie Konta w Sklepie,

1.3. System Opinii,

1.4. Newsletter,

1.5. wysyłanie wiadomości za pośrednictwem Formularza Kontaktowego.

2. Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się zgodnie z warunkami określonymi w Regulaminie.

3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do zamieszczania treści reklamowych na stronie internetowej Sklepu. Treści te stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów. 

§ 12 

WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH 

1. Świadczenie Usług Elektronicznych, o których mowa w § 11 pkt 1 Regulaminu, przez Usługodawcę jest nieodpłatne.

2. Okres trwania umowy:

2.1. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej umożliwiającej złożenie Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia lub zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.

2.2. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony. Zawarcie umowy następuje w chwili wysłania przez Usługobiorcę uzupełnionego Formularza Rejestracji.

2.3. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Systemu Opinii zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamieszczenia opinii lub zaprzestania korzystania z tej Usługi przez Usługobiorcę.

2.4. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na korzystaniu z Newslettera zawierana jest na czas nieoznaczony.

2.5. umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu wysłania wiadomości do Usługodawcy za pośrednictwem Formularza Kontaktowego zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości lub zaprzestania jej wysyłania przez Usługobiorcę.

3. Wymagania techniczne do współpracy z systemem teleinformatycznym, używanym przez Usługodawcę, obejmują:

3.1. komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,

3.2. dostęp do poczty elektronicznej,

3.3. przeglądarka internetowa,

3.4. włączona obsługa plików cookies oraz Javascript w przeglądarce internetowej.

4. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu zgodnie z obowiązującym prawem i zasadami moralności, szanując prawa osób trzecich, w tym prawa własności intelektualnej.

5. Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.

6. Usługobiorca zobowiązany jest do powstrzymywania się od dostarczania treści o charakterze nielegalnym. 

§ 13 

REKLAMACJE DOTYCZĄCE USŁUG ELEKTRONICZNYCH 

1. Reklamacje związane z świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu można składać poprzez wysłanie wiadomości email na adres: sklep@perfumyparadise.pl.

2. W zgłoszeniu reklamacyjnym w wiadomości e-mail należy zawrzeć wszystkie istotne informacje dotyczące reklamacji, takie jak rodzaj i data wystąpienia problemu, oraz dane kontaktowe Usługobiorcy. Pełne i precyzyjne informacje znacznie ułatwią i przyspieszą proces rozpatrzenia reklamacji przez Usługodawcę.

3. Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od daty zgłoszenia.

4. Odpowiedź na reklamację jest przesyłana na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny sposób wskazany przez Usługobiorcę. 

§ 14 

ROZWIĄZYWANIE UMÓW O USŁUGI ELEKTRONICZNE

1. Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:

1.1. Umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (np. prowadzenie Konta, Newsletter) może być wypowiedziana.

1.2. Usługobiorca może wypowiedzieć umowę natychmiastowo i bez podawania przyczyn, poprzez:

a) przesłanie stosownego oświadczenia drogą elektroniczną na adres: sklep@perfumyparadise.pl w przypadku Newslettera,

b) usunięcie Konta.

1.3. Usługodawca ma prawo wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym w sytuacji naruszenia Regulaminu przez Usługobiorcę, zwłaszcza w przypadku dostarczania treści bezprawnych po uprzednim wezwaniu do zaprzestania naruszeń z wyznaczeniem odpowiedniego terminu. Umowa wygasa po 7 dniach od złożenia oświadczenia o jej wypowiedzeniu (okres wypowiedzenia).

1.4. Wypowiedzenie skutkuje zakończeniem stosunku prawnego z mocą na przyszłość.

2. Umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej można rozwiązać w każdym czasie drogą porozumienia między stronami. 

§ 15 

WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA

1. Wszystkie treści umieszczone na stronie www.perfumyparadise.pl są chronione prawem autorskim i (za wyjątkiem § 15 pkt 3 oraz treści dostarczonych przez Usługobiorców, używanych na zasadzie licencji, przeniesienia majątkowych praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością Jessicy Otczyk i Marioli Wasik, prowadzących spółkę z.o.o, miejsce siedziby: ul. Bohaterów Monte Cassino 26/1, 41-219 Sosnowiec, adres do korespondencji: ul. ul. Bohaterów Monte Cassino 26/1, 41-219 Sosnowiec Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za ewentualne szkody wyrządzone Usługodawcy w wyniku nieuprawnionego korzystania z treści strony www.perfumyparadise.pl.

2. Jakiekolwiek wykorzystanie któregokolwiek z elementów treści strony www.perfumyparadise.pl bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy stanowi naruszenie praw autorskich i podlega odpowiedzialności cywilnoprawnej oraz karnoprawnej.

3. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy produktów, nazwy firm i ich logo używane na stronie www.perfumyparadise.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie www.perfumyparadise.pl są używane w celach informacyjnych. 

§ 16 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Umowy zawierane poprzez Sklep są składane zgodnie z polskim prawem.

2. W przypadku konfliktu między którymkolwiek postanowieniem Regulaminu a obowiązującym prawem, stosuje się odpowiednie przepisy polskiego prawa.

3. Wszelkie spory wynikające z Umów Sprzedaży między Sklepem a Konsumentami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności drogą negocjacji, z zamiarem polubownego załatwienia sprawy, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozstrzyganiu sporów konsumenckich. W przypadku niemożliwości osiągnięcia porozumienia lub jeśli rozwiązanie nie jest zadowalające dla którejkolwiek ze stron, spory będą podlegały rozstrzygnięciu przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.

4. Postanowienia dotyczące rozstrzygania sporów sądowych:

4.1. Ewentualne spory między Usługodawcą a Konsumentem lub podmiotem o którym mowa w §10 Regulaminu, podlegają sądom właściwym zgodnie z przepisami Kodeksu Postępowania Cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.

4.2. Ewentualne spory między Usługodawcą a Usługobiorcą (Klientem), który nie jest jednocześnie Konsumentem, zgodnie z §9 Regulaminu, podlegają sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.

5. Klient będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych metod rozstrzygania sporów, w tym zgłoszenia wniosku o mediację lub zastosowania sądu polubownego po zakończeniu postępowania reklamacyjnego (wniosek dostępny na stronie http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej jest dostępny na stronie http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może także skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej zajmującej się ochroną konsumentów. Bezpośrednie dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.

6. Konsument może, w celu polubownego rozwiązania sporu, złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.